מחקרים מוכיחים כי כשמקשיבים נוצרת בהירות, המידע מתארגן טוב יותר וכך הדובר והמקשיב יכולים לפתור בעיות באופן יעיל יותר.
פתרון בעיות באמצעות הקשבה מאפשר חוויה המעצימה את הדובר ואת המקשיב,
ובנוסף, מאפשר תקשורת נעימה גם במצבי קונפליקט.
במסגרת הסדנה יחשפו המשתתפים לכוחה של ההקשבה ככלי מקדם פתרון בעיות וקונפליקטים
המשתתפים יבנו את פרופיל ההקשבה האישי המייחד אותם
נדבר על חסמי הקשבה ודרכים להמנע מהם.
נחשף לחווית ההקשבה לסובייקטיביות של האחר.
נחשף לכלי עידוד האחר
נלמד להעצים את האחר דרך שאלת שאלות עם כיוון
כולם (מנהלים, עובדים, הורים, בני זוג, אנשים שאכפת להם לנהל תקשורת יעילה עם הסביבה)