סדנה לרופאים - ההקשבה והיענות לטיפול

? סודות ההקשבה של רופאים אפקטיביים כיצד לגרום למטופל להיענות לטיפול

הצלחת טיפול במחלה כרונית תלויה בעיקר בהסכמה ובנכונות של המטופל לקבל את הטיפול המוצע, במחויבות לטווח הארוך ובמוטיבציה שלו לטפל בעצמו.

ארגוני בריאות משקיעים כיום משאבים רבים במציאת אסטרטגיות להעלאה של רמת ההיענות של מטופלים לטיפולים תרופתיים, ולאימוץ אורח חיים בריא יותר במטרה לשפר את תוחלת החיים, לשפר את איכות החיים ולמניעת חולי עתידי. כדי לגרום למטופלי כרוניים להסכים ולקבל את הטיפול התרופתי מחד, ולאמץ אורח חיים המתאים לטיפול במחלתם מאידך, נדרשת הבנה, הסכמה לגבי דרך הטיפול, נכונות ומוטיבציה.

בגישה הקונבנציונלית, ספק השירות נותן את המלצות הטיפול והמטופל נדרשת לציית להם.

באופן קלאסי מנסים רופאי רפואה ראשונית לגייס את המטופלים לטיפול בעצמם על בסיס הסברים על המחלה ועל הסיכונים והסיבוכים האפשריים, על בסיס הפחדה, על בסיס מתן עיצות, על בסיס שכנוע ועל בסיס של משוב וביקורת לגבי התוצאות הרפואיות ותוצאות הבדיקות של המטופל ודרך ניהול המחלה.

לעיתים, מטופלים לא מעוניינים לקבל עיצות מהרופאים, בעיקר אם אילו לדעתם אינם מבינים את המורכבות וההתמודדות שאיתם נאלצים המטופלים להתמודד.

לעיתים, נסיונם של הרופאים לשכנע את המטופלים להיענות לטיפול יוצרת עימות גלוי או סמוי בין הרופא למטופל ולתוצאה הפוכה מזו שציפו לה הרופאים.

לכל שאלה, התייעצות או התלבטות,

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בוואטסאפ:

או בטלפון:

או השאירו פרטים לחזרה: