במהלך השנים האחרונות אני עוסקת בחקר ההקשבה בעולם הארגוני, בעולם השירות, המכירות, ההורות ובעולם הרפואה, אני חוקרת את התחום מתוך עשיה ארגונית וכן, במסגרת מחקר שאני מובילה באוניברסיטת בן גוריון.
למדתי שאילו שיודעים להקשיב הינם אפקטיביים יותר מאחרים, נתפסים כבעלי יכולת גבוהה יותר, וכמנהיגים.
המקשיבים, גם הם נהנים מיתרונות רבים, כמו שחיקה מופחתת, יכולת להשפיע על האחר, קבלת אישרור מהסביבה על היותם משמעותיים ונחשבים כבעלי יוקרה ועוד.
ככל שאני מתעמקת יותר בתחום, אני מבינה עד כמה מיומנות ההקשבה הינה חיונית לצורך הצלחה ואפקטיביות אישית בכל תחומי החיים.
איך לנהל ולהתנהל בחכמה בעולם העסקי ולשפר תוצאות עסקיות - צפו בסרטון "מתנהלים בחכמה"
מנהלים שמקשיבים, נתפסים כמנהיגים, אמינים, בעלי יכולת להניע ולהשפיע על עובדים.מנהלים מקשיבים מגבירים את רמת היצירתיות והמחוייבות של עובדים, משפיעים על שביעות הרצון ונחשבים כדמויות "יוקרתיות". מנהלים מקשיבים מסייעים לעובדים הנדרשים להתמודד עם קשיים ואתגרים. הקשבה הינה כלי ניהולי שיש לו תפקיד כמעט בכל מיומנות ניהולית ועל כן מהווה כלי חשוב להצלחתו של כל מנהל.
כולנו רוצים להיות הורים קשובים, מעצימים, מעודדים ותומכים, ליצור קרבה ולהשרות ביטחון ואמון ביחסים שבינינו, אך לא פעם נתקלים בקושי או מוצאים את עצמנו מגיבים באופן ספונטני ויוצרים כעס וריחוק.
באמצעות תקשורת מעצימה, ננכיר טוב יותר את עולמם של הילדים שלנו, ננהל דיאלוג משפיע , ונייצר תרבות משפחתית של כבוד, נוכחות וקשב.
הקשבה הוכרה על ידי השדה הרפואי כמרכיב חשוב בטיפול איכותי וכחיונית ליצירת יחסי-קרבה, איסוף מידע איכותי ושיפור היענות המטופל. הקשבה למטופל, הינה בעלת חשיבות לצורך תקשורת יעילה המספקת למטופל תחושת ביטחון פסיכולוגי, הגנה וקבלה והינה כוללת עניין ותשומת-לב לדבריו, השקעת מאמץ וכוונה טובה. במקביל, הקשבה של רופאים תורמת לרווחה האישית שלהם ולתחושת סיפוק ויעוד בתפקידם.
.כשאני מקשיב, אני נוהג לתכנן את תגובתי לנאמר תוך כדי הנאמר
.כשחשוב לי לומר משהו, אני מחכה להפוגה רגעית ומשתלט על השיחה
.האמת היא שיש דוברים שאני מעדיף לא להתעמק בדבריהם ועל כן מקשיב להם באופן חלקי
.כשאני לא מאמין לדברי הדובר אני לא ממש מקשיב לו
.בדרך כלל, אני מצפה מהאחר להגיע ל"תכלס" ולהיות ענייני, אחרת אני מאבד ריכוז
.לרוב יש לי עצה מתאימה ואני שמח לעוץ אותה לאחר
.אני נוהג לפתור לאחרים בעיות, תוך כדי דבריהם אני חושב על פתרונות
.אני נוהג לסיים את משפטי האחר מתוך הבנה לכוונותיו
.הקשבה בהורות, בזוגיות, בניהול, במתן שירות, במכירות, בניהול משא ומתן וכמעט בכל פעולה שאנו עושים שמעורבים בה אנשים נוספים, מהווה מנוף לאפקטיביות ולהצלחה
אילו שיודעים להקשיב נתפסים כנחמדים, כבעלי השפעה והנהג, הם אילו המצליחים להניע את האחר, לנהל קשרים אפקטיביים ולהתמודד בהצלחה עם קונפליקטים ועם מצבים בינאישיים מורכבים
אני מזמינה אתכם לתהליך מרתק וללמידה חווייתית של כלי הקשבה שישנו לכם את התקשורת עם הסביבה,
שיעצימו אתכם ואת סביבתכם, שיגבירו משמעותית את האפקטיביות האישית שלכם.