היא עמדה לעשות את כל הטעויות האפשריות בשיחת השכר, וההכנה שלנו גרמה לה להבין טוב יותר כיצד לנהל את השיחה ובאיזה הוויה להגיע לשיחה.
מדובר במנהלת ותיקה ובכל זאת עם כל הניסיון היא הייתה ממש לא בכיוון.
אם כך, חשבתי לעצמי, כדאי שאכתוב על זה כמה מילים.
החלטתם לבקש העלאת שכר, חשוב שתעשו את זה באופן יעיל לאפקטיבי כדי למכסם את תוספת השכר שתקבלו.
מבינים היטב מה אתם מביאים אתכם לתפקיד, מה הם הערכים המוספים שלכם, מה היתרונות שלכם, מה ההצלחות המרשימות שלכם והתועלת המשמעותית שאתם נותנים לארגון.
בודקים מה עוד אתם יכולים לעשות, איזה אחריות נוספת אתם מוכנים לקחת על עצמכם כדי לקדם את הארגון.
בודקים מה השכר הנהוג בשוק בסוג הארגון שבו אתם עובדים ובהתאם להשכלה, לניסיון שלכם ולתועלת שאתם מביאים לארגון.
מגיעים מוכנים עם: 1. הסבר כיצד אתם יכולים לשפר את המוצר, את המכירות, את השירות וכו'. הארגון חייב להבין שאם מועילים לו. 2. פוקוס לגבי ההצלחות שלכם והתרומה הייחודית שלכם לארגון.
מגדירים סכום שאותו אתם מבקשים לקבל. מבקשים קצת יותר, תמיד קצת יותר.
מגיעים לפגישה רעננים, עם אנרגיה חיובית, עם מוכנות לקחת על עצמכם אחריות נוספת, ומפגינים מוטיבציה לקדם את הארגון.
קובעים זמן לשיחה שעניינה רק השכר, אומרים למעסיק שהשיחה היא בנושא שכר.
שואלים בסוף השיחה מתי תקבלו תשובה לגבי ההעלאה.
לא מבקשים העלאה בשכר ללא סכום ברור.
לא מעבירים מסר שאם לא תקבלו תוספת שכר תעזבו.
לא מדברים על שכר של מישהו אחר ולא עושים השוואות בקול רם.
לא מתמקדים בעצמכם ובקשיים שלכם. לא מתבכיינים.
לא מקיימים את השיחה תוך כדי שיחה אחרת.
לא מרגישים לא נח ולא נעים לדבר על שכר, זה חלק מהיותכם שכירים.