פגישת צוות ראשונה הינה אירוע חשוב ביותר בקליטתו ובמיצובו של מנהל בארגון.
עובדים מרוצים משפיעים על הצלחתו של המנהל, על יכולתו להזיז עניינים, על יחסי הציבור החיוביים שלו בארגון ועל שביעות רצון המנהלים הבכירים (המנהלים של המנהל).
לעובדים שאינם מרוצים יש לעיתים כח "לפטר מנהל", כלאמר לגרום לפיטורין או לעזיבה של המנהל הישיר.
הקשר עם העובדים ברמה האישית וברמה הצוותית ישפיע אם כך על הצלחתו של המנהל בתפקיד. האוירה בצוות וההשפעה של המנהל על הצוות ישפיעו בהמשך על תפוקות הצוות והצלחתו.
את פגישת הצוות הראשונה ניתן לקיים לפני או אחרי סבב הפגישות האישיות עם העובדים.
במידה והפגישה מתקיימת לפני סבב הפגישות, המנהל יציג את עצמו ויעדכן את הצוות בפגישות האישיות הצפויות.
במידה ומדובר על יחידה ארגונית שאינה גדולה, עד עשרה כפיפים, אני ממליצה לקיים את פגישת הצוות לאחר הפגישות האישיות, כשהמנהל מכיר קצת את הארגון ואת אנשיו, ולאחר שנוצר קשר ראשוני חיובי.
מטרת הפגישה הראשונה תהייה אם כך השלמת ההיכרות בפורום רחב עם המנהל החדש, העברת מסרים ראשוניים לגבי תפיסד התפקיד ומטרותיו ותאום ציפיות ראשוני לגבי מספר נושאים (לדוגמא: תדירות פגישות הצוות, אופי הפגישות ומטרתן, תהליך בניית סדר יום לפגישות וסיכומן).
לבוש
בהתאם לתפקידך ולתחום עיסוקך, הגע לפגישה מסודר ומוקפד קצת יותר מבדרך כלל, זה משדר ענייניות וכבוד לאירוע.
מיקום ותנאי בסיס
קיים את הפגישה בחדר ישיבות או בחדרך. קבע זמן התחלה וזמן לסיום הפגישה. עמוד בזמנים.
בקש שלא יפריעו לך במהלך הפגישה. אל תענה לטלפונים ולמיילים במהלך הפגישה. תן דוגמא לעובדים, ודרוש מהם במקביך להגיע בזמן ולנתק קשר עם כל מה שמחוץ לפגישה.
תכנון הפגישה
תכנן את מהלך הפגישה. המנע מפגישה אינטואיטיבית. עם זאת, אפשר גמישות מסויימת בפגישה. המנע מגלישה לנושאים שליליים כמו טענות ובעיות של עובדים ושל הצוות.
מהלך הפגישה
פתח את הפגישה בצורה חגיגית באופן שמתאים לך: לדוגמא: אני שמח שאנו נפגשים כצוות לאחר שקיימנו מפגשי היכרות אישיים ביננו, היה לי העונג לפגוש כל אחד מכם. אני מתרשם שמדובר בצוות של אנשים מקצועיים ומחוייבים לתפקידם.... (הקפד לאמר דברים חיובייים ואמיתיים בלבד)
התפקיד
שתף את הצוות לגבי האופן שבו אתה מתיחס לתפקיד ולמקומו בארגון כולל "אני מאמין אישי" ברמה בסיסית. המנע מהכרזת הכרזות שעלולות להיות לא רלוונטיות.
שגרות ניהול צוות
הגדר שגרה של מפגשי צוות, מטרות המפגשים, תכולת המפגשים, תדירות, מעקב אחר החלטות
הגדר את המדיניות שלך כמנהל בנושאים כמו "דלת פתוחה" או לא, פגישות אישיות – מטרה, תדירות וכו'. דבר רק על נושאים בסיסיים, המנע מהבטחות ומהתחייבויות, אל תדבר בססמאות, היה ספציפי ורלוונטי.
שים לב לדינמיקה שבין אנשי הצוות
ממומלץ לקיים את הפגישה ולאחר שהגדרת לעצמך בסיס ראשוני לתפיסת התפקיד
אל תאפשר שיחת קיטורים והצפת בעיות.
המנע ממתן הבטחות
היה מובן, המנע ממילים גבוהות מידי
אל תדבר בססמאות, היה ספציפי
עברת את הדייט בהצלחה? עכשיו אתה כבר חלק מהמשפחה
בפוסט הבא נדבר על רישות מקצועי רחב ועל השפעתו על הצלחתך בתפקיד
אני מאחלת לך בהצלחה בתפקיד החדש