אנחנו נמנעים, אפילו כשמתבקש, מנתינת פידבק חיובי למנהל שלנו בכדי שלא נחטא בחטא החנפנות.
האם מתן משוב בכלל וחיובי בפרט הינו חלק מתפקידינו? הרי גם למנהל (אם הוא לא ה "בוס") יש מנהלים שאמורים לתת לו פידבק.
נכון, אנחנו ממש לא חייבים להתעסק עם פידבק למנהל, שהרי מדובר בפעולה פחות טבעית ממתן פידבק לעובדים שלנו, וגם את זה, חלקינו לא כל כך אוהבים לעשות, או אולי בכלל לא יודעים איך לעשות.
זזה לא טבעי" "לקקנות" "דוחה" "מי אני שאתן לו פידבק חיובי" "אני לא אמור לפרגן לו על כך שהוא עושה את העבודה שלו" - אילו ציטוטים מתוך התגובות הרווחות בקרב מנהלים בדרג ראשון.
המנהל שלנו, זקוק לפידבק, לכך שהצלחותיו יראו ויצויינו, הוא זקוק להכוונה, למיקוד, לתאום ציפיות איתנו, ממש כמונו. המנהל שלנו זקוק לפידבק גם מלמטה כדי לדעת שהוא עושה את הדברים נכון, ולצורך תאום הציפיות עם העובדים.
במהלך השנים אספתי רשימת פידבקים חיוביים למנהלים על בסיס דיווחי מנהלים ועובדים שהעזו לתת את הפידבק.
אני מגישה לכם רשימת פידבקים כחומר למחשבה על מערכת היחסים שלכם עם המנהל
יוסי – סמנכ"ל תפעול – הייטק
אדם מנהל המחשוב בארגון אמר לי לאחר כנס תוכניות עבודה:
אאני רוצה להודות לך היום, אחרי שעברתי את טבילת האש והצגתי את תכנית העבודה של היחידה שלנו בהצלחה, בפעם הראשונה. חשוב לי שתדע שלמדתי ממך איך להציג תוכניות עבודה כך שההנהלה תאשר את כל התכניות שלי ואת התקציב. למדתי ממך במיוחד עד כמה חשוב להציג את הדברים בהתלהבות, באהבה למקצוע, לתחום ולחברה, ומתוך אמונה בהצלחת התכנית"
מרגלית – מנהלת מחסן הפצה (ללא השכלה פורמלית)
בפגישה שהיתה לי עם סמנכ"ל הלוגיסטיקה הייתי חייבת לשתף אותו בהרגשתי לאחר שקבל עבורי אישור לקורס ניהול לוגיסטיקה שנתי:
חחשוב לי להצליח בתפקיד, אתה מקדם אותי ומאפשר לי להתנסות בנושאים חדשים, אני מעריכה את זה שאתה דוחף אותי ללמוד, ברור לי שכשאני לא נמצאת כאן למשך שנה יום בשבוע זה מקשה גם עליך, אף אחד לא האמין בי כל כך כמוך, זה מעודד אותי ומרגש אותי"
ענת - מנהלת הדרכה בארגון ציבורי
אמרתי למנהל משאבי אנוש שהוא המנהל הישיר שלי:
"אני מעריכה את היושרה שלך. האופן שבו אתה שם את הדברים על השולחן בגובה העיניים, עם הרבה כבוד, מהווה עבורי סמן ימני לעצמי. אני יודעת שהיום לא היה לך פשוט להתמודד עם הפיטורים של..... ובכל זאת......"
לאה - מנהלת השירות בחברת תקשורת
סמדר שעובדת איתי אמרה לי את הדברים בסוף פגישת עבודה:
"אני מתחברת לתפיסת העולם שלך לגבי ניהול הקשר עם לקוחות. אני חושבת שדרוש אומץ רב והרבה אמונה בקשר ובאמינותו כדי לפעול בשקיפות רבה כל כך. האם תסכימי ללמד אותי עוד בנושא?"
מאור – מנהל כספים בארגון עיסקי
מנהל מחלקת הנהלת חשבונות אמר לי את הדברים האילו, אני התרגשתי מאד:
"אני מעריך אצלך את הכבוד שאתה נותן לנו כעובדים שלך, השבוע בפגישת העבודה במקום להעביר ביקורת קשה על התנהלות הגביה בחודשים האחרונים, העברת מסר לגבי רוח הארגון, ערכיו ומטרותיו וביקשת באופן מאד מכבד ממנהל הגביה להגיש תכנית התייעלות. ישבתי שם וחשבתי שצריך הרבה אמונה בבני אדם והרבה סבלנות כדי לנהל מתוך אמונה באנשים ומתוך כזה ביטחון"
ומה איתכם?
האם אתם מפרגנים למנהל? נמנעים? חושבים שזה תפקידו של מישהו אחר? חוששים?
או אולי נותנים פידבק חיובי למנהל ובכך ממצבים את עצמכם כשותפים? כמנהלי העתיד בארגון?
אין ספק שיש בסוגיה זו חומר למחשבה