בתהליכים רבים בהם אני מכינה מועמדים לראיונות עבודה, אני מגלה שמועמדים ניגשים לראיונות מבלי להבין מי הארגון, במה עוסק ועוד. כלל בסיסי במכירות הינו, שכדי למכור ללקוח משהו, רצוי להבין מי הלקוח ומה הם מהעדפותיו ומאפייניו. בתהליך של ראיון עבודה אנו עוסקים בין השאר במכירת "עצמנו והיתרונות שלנו". כדי לעשות את זה ביעילות ובאפקטיביות, רצוי מאד להבין למי אנחנו מוכרים. על כן, כחלק מהכנה לראיון העבודה, חשוב לבדוק מי הארגון.
אאז מה נבדוק? ואיך נשיג את המידע? מה נבדוק?
שם הארגון, במה הארגון עוסק, באיזה שוק פועל הארגון, למי שייך, גודל הארגון, כמה עובדים יש בארגון, כמה שנים קיים, מי הם בעלי התפקידים המשמעותיים, מה החזון של הארגון, ומהם ערכיו, האם יש נושא חשוב על האגנדה של הארגון בימים אילו, האם קורה משהו מיוחד בארגון בתקופה האחרונה, ועוד
איך נשיג את המידע?
אינטרט כמובן, ואם יש לכם מכרים שעובדים בארגון, מומלץ לשאול גם אותם וגם לשאול האם מרוצים מעבודתם בארגון, ממה הם מרוצים, ממה הם פחות מרוצים,
שימו לב, כשאתם מבינים את הלך הרוח הכללי בארגון, ועונים בהתאם לכך, אתם הופכים להיות יותר רלוונטיים בעיני המראיין.