כהשלמה ללמידת הארגון ולתהליכי הרישות, מומלץ לחזק בשלב זה מיומנויות קיימות, לרכוש מיומנויות חדשות, ללמוד להתמודד עם אתגרים חדשים שהתפקיד מזמן ועם התרבות הארגונית שאליה אתה נחשף בכניסתך לתפקיד.
כוחות, חוזקות ומיומנויות
אני מציעה לכל מנהל או עובד למפות את החוזקות ואת הכוחות שלו כבסיס לפעילותו ולהצלחתו בארגון. מיפוי הכוחות יתיחס לכמה מישורים: מקצועי, ניהולי, ארגוני, חברתי, בינאישי
שאלות למיפוי כוחות וחוזקות
מהו הניסיון הרלוונטי שלי לתפקיד (מקצועי, ניהולי) מהי ההתמחות שלי, באיזה נושא יש לי ידע רחב (כולל נושאים שאינם קשורים לתפקיד)
שאלה למחשבה: כיצד הניסיון, ההתמחות והנושאים שבהם יש לי ידע רחב יכולים לסייע לי להצליח בתפקיד?
מהם היתרונות היחסיים שלי והערכים המוספים שלי שמבדלים אותי ממנהלים או בעלי מקצוע אחרים מהן התכונות האישיות שלי שמאפשרות לי לבצע את התפקיד בצורה טובה
שאלה למחשבה: כיצד הכישורים, התכונות והערכים המוספים שלי יכולים לסייע לי להצליח בתפקיד?
מהי התדמית שלי בעיני הסביבה
מה אני אוהב לעשות
במה אני מצליח
לאחר שתענה לעצמך על השאלות נסה לנסח עד 5 נקודות שאותם תגדיר ככוחות העיקריים שלך.
לדוגמא: בעל כישורי משא ומתן גבוהים: אני פועל באופן מטרתי ובעל סבלנות רבה.
כשאתה מודע ליכולות שלך, לחוזקות ולכוחות שלך, ליתרונות היחסיים שלך ולתדמית שלך, תוכל לגייס את כל אותם מרכיבים לצורך חיזוק ההצלחה שלך בתפקיד.
אם אתה טוב בתחום מסויים, קח על עצמך משימות שמבליטות את כישוריך בתחום וצור בולטות.
הצע את עזרתך לאחר בתחומים שבהם אתה מצטיין, כך תסייע לאחר ובמקביל תבליט את יכולותיך וכישוריך.
המקומות החלשים שלי
החוזקות שלך ברורות לך כעת, כדאי למפות גם את המקומות החלשים לצורך חיזוקם, או בכדי ללמוד איך להתמודד עם אתגרים ולהצליח בהעדרם של כישורים מסויימים.
שאלות למיפוי המקומות החלשים
מהו הניסיון שחסר לי בכדי לבצע את התפקיד באופן מיטבי (מקצועי, ניהולי)
איזה ידע חסר לי בכדי לבצע את התפקיד באופן מיטבי
אילו מיומנויות או כישורים אינם מפותחים אצלי דיים? (לדוגמא: אסרטיביות, יכולת הקשבה וכו)
שאלה למחשבה: כיצד אני מתכוון להשלים את הפער בין הרצוי למצוי?
מה אני לא אוהב לעשות?
במה אני משקיע פחות?
מה אני נוהג לדחות?
ממה אני חושש?
מה היו התלונות השכיחות לגבי בתפקיד הקודם?
במה אני לא מצליח?
שאלה למחשבה: איזה נושא, אם אטפח אותו, אפתח כישורים ומיומנויות לגביו, ואלמד להתמודד איתו יכול לעשות עבורי שינוי משמעותי בהצלחה בתפקיד? איזה שינוי? מה תהיה משמעות השינוי עבורי? שאלה נוספת למחשבה: מה אני מתכוון לעשות בנדון?
לאחר שתענה לעצמך על השאלות תוכל להתחיל ולתכנן תהליך של למידה בכדי לשפר את עצמך.
מפה את התלונות השכיחות לגביך (מאחר, שכחן, דחיין, לא מדייק וכו'......) לפי סדר חשיבות, שאל את עצמך מה תוכל לעשות באופן שונה כך שתשתפר בכל אחד מהתחומים שמיפית.
העזר במנטור פנים ארגוני או במאמן בכדי להשלים את הפער בין הרצוי למצוי ובכדי לרכוש כלים ולשפר מיומנויות.
אני מאחלת לך הצלחה בתפקיד החדש
והרבה אומץ על מנת לבחון את עצמך ולשפר את התחומים הדורשים שיפור