עוד כמה נקודות חשובות על הקשבה בעולם העבודה
מנהלים מקשיבים תורמים להפחתת תחושת חוסר הביטחון התעסוקתי בקרב עובדים, במיוחד בתקופות של אי-ודאות ארגונית ותעסוקתית. ההקשבה משפרת את תחושת השליטה של העובדים בקריירה שלהם ומפחיתה חרדה .
אימון הקשבה בארגונים מוביל לירידה בכוונות עזיבה ובשחיקה של עובדים. בנוסף, תרבות ארגונית המעודדת הקשבה תורמת לרווחה נפשית ומשפרת את התוצאות העסקיות .
הקשבה של מנהלים משפרת את שביעות רצון העובדים, מגבירה את שיתוף הפעולה ומעודדת חדשנות. הקשבה מאפשרת לעובדים להביע רעיונות וחששות, מה שמוביל לשיפור בתהליכים ובתוצאות הארגוניות .
הקשבה איכותית מצד מנהלים מעודדת תרבות ארגונית שבה עובדים מרגישים בטוחים להביע דעות ולהעלות רעיונות. מחקרים מצביעים על כך שהקשבה טובה מצד מנהלים קשורה לתחושת תמיכה, אמון ומוטיבציה בקרב עובדים, וכן לעלייה בפרודוקטיביות וירידה בהיעדרויות .
הקשבה היא מיומנות חיונית למנהיגות. מנהלים שמקשיבים לעובדיהם בונים מערכות יחסים חזקות, מעוררים אמון ונאמנות, ומניעים את הצוותים שלהם להשגת מטרות משותפות.